תחזוקת מוצרי חשמל במשרד – כללי עשה ואל תעשה

אתם צריכים להדפיס משהו דחוף במשרד, לוחצים על האייקון של ההדפסה, קמים מהכיסא והולכים לעבר המדפסת המשרדית רק כדי לגלות שמישהו לפניכם השאיר בה דף תקוע או שכח להודיע לתחזוקה שנגמר הדיו. מעצבן נכון? אז כדי למנוע מכם עצבים מיותרים, הכנו לכם כמה טיפים לשמירה על תחזוקה שוטפת של מוצרי החשמל במשרד. תודו לנו אחר כך.

קודם כל, קחו בחשבון שאנחנו חיים במדינה חמה. לכן כדאי מאוד שבימי הקיץ המזגן שלכם יעבוד טוב – כי הוא הולך לעבוד שעות נוספות. לכן חשוב במיוחד לדאוג לניקיון שוטף של הפילטרים (המסננים) של המזגן. רצוי לבדוק אחת לחודש מה מצב האבק שהצטבר עליהם וכאשר המצב מצריך זאת, לנקות אותם בצורה יסודית.

בימינו כמעט ואי אפשר לעבוד ללא מחשב, לכן חשוב לדאוג לרווחת המחשבים שלכם ולתחזוקה שלהם. זה מתחיל כבר בבחירת המיקום של המחשבים: כדאי לדאוג שיעמדו במקום יבש, הרחק מטמפרטורות קיצוניות, ועל משטח יציב. כדאי לנקות את הציוד ההיקפי – מסכים, מקלדות ועכברים – מדי פעם במטלית מיקרופייבר ובספריי ייעודי למסכים. יש לוודא כי פתחי האוורור של המחשבים לא חסומים על ידי אבק או חפצים שונים. הקפידו לחבר את כל המחשבים למגני מתח שישמרו עליהם במקרים של הפסקות חשמל או מתח חשמל לא יציב. ותמיד כדאי גם לדאוג שהעובדים לא יניחו את כוסות הקפה או התה שלהם ליד המחשבים.

המדפסת ומכונת הצילום המשרדית נוטות תמיד להתקלקל, ותקלות אלו יאטו את קצב העבודה שלכם ועלולות ממש לתקוע אתכם. בררו באיזה משקל נייר ממליץ היצרן של המדפסת שלכם להשתמש וודאו שאתם אכן משתמשים בנייר בעובי הנכון. נייר במשקל לא נכון עלול לגרום לעמודים להיתקע במדפסת שלכם. במידה ואכן נתקע נייר במדפסת שלכם רצוי להוציא אותו לפני ששולחים קבצים נוספים להדפסה, כמו כן, יש להוציא אותו במלואו ולא להשאיר חלקים ממנו תקועים במכונה, מה שייצור תקלות עתידיות. אל תעמיסו יותר מדי נייר במגירת הנייר של המדפסת; עדיף להוסיף מדי פעם מאשר להתמודד עם מדפסת תקולה. דאגו לרכוש טונר למדפסת שמתאים להוראות היצרן, דאגו שלקנות כמה טונרים כאלו כדי שאף פעם לא תתקעו בלי דיו.

ואם עוד לא שמתם לב שכבר 2019 ואתם עוד משתמשים בפקס – אנחנו מבינים ללבכם. כדאי להציב את הפקס שלכם במקום יבש גם כי מדובר במכשיר חשמלי אך גם מפני שלחות עלולה לגרום לדפים להדבק אחד לשני ולתקוע את המכונה. רצוי לדאוג כי כל פתחי האוורור של הפקס שלכם לא חסומים על ידי קירות, חפצים שונים או אבק.

אם אתם מקיימים מצגות במשרד ומשתמשים במקרן אתם ודאי יודעים כמה זה מעיק ולא מקצועי כשהוא מחליט לא לפעול בדיוק כשצריכים אותו. מדיי פעם דאגו לנקות את המקרן שלכם מאבק ולכלוך כדי למנוע התחממות. וכדאי לשמור כמה נורות חדשות למקרה שזו שבשימוש תפסיק לפעול, במקרנים חדשים יש בדרך כלל חיווי על הזמן בו צריך להחליף נורה אולם בישנים עוד יש צורך לבדוק.

מומלץ לשמור במקום מוצל ויבש כמה סוללות לפחות משני הסוגים העיקריים (AA,AAA) שיתאימו למוצרי חשמל המצריכים אותן כמו העכבר למחשב ושלטים למיניהם.

אם תשמרו על תחזוקת מוצרי החשמל במשרד שלכם, הם יודו לכם ויאריכו חיים והעובדים שלכם יעבדו ללא הפרעות מיותרות ומרגיזות. וזה לא באמת מעיק כמו שזה נשמע, הכניסו ללו”ז החודשי שלכם בדיקת תקינות המכשירים השונים שתיקח לכם עוד כמה דקות עבודה אבל תעניק לכם שעות רבות של עבודה ונחת.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday