שואב אבק אלחוטי נטען – על מה כל הרעש?

עוד פעם הילדים חזרו מהגן עם חצי ארגז חול בנעליים, והכלב הפך את השטיח לסוודר אחד ענק עם השיערות שלו? הגיע הזמן לשלוף את שואב האבק. אבל רגע, אולי כדאי להתחדש בדגם יותר מתקדם? בטח כבר שמעתם על הכוכב החדש של עולם תחזוקת הבית – שואב אבק אלחוטי נטען. זה אחד האייטמים הנחשקים בשנתיים האחרונות, ובצדק: שואבי אבק אלחוטיים הם קלים, חסכוניים במקום, ועוצמתיים ממש כמו חבריהם החוטיים. אז מה מתאים לכם? אלחוטי נטען, חוטי, או בכלל רובוטי? לפני שנרוץ לבחור את הסוג, כדאי קודם להבין שני אלמנטים סטנדרטיים לכל שואבי אבק באשר הם.

עוצמת יניקה: כמו בגבינה על פיצה – כמה שיותר, יותר טוב, אבל אל תתפשרו על פחות מ-380WSP, אחרת מרבית הלכלוך פשוט יישאר על הרצפה, וחבל.

טכנולוגיית שאיבה: שואבי האבק מציעים שתי טכנולוגיות שאיבה – ציקלון ושאיבה ישירה. בשניהם הלכלוך נשאר במיכל והאוויר נפלט החוצה, אבל שאיבה ציקלונית מבטיחה שהאוויר הנפלט החוצה מכיל כמות נמוכה משמעותית של חלקיקי לכלוך, והודות לכוח הצנטריפוגלי, הלכלוך נצמד לדפנות המיכל ולא סותם את הפילטר של השואב.

אז מה האפשרויות? הנה סקירה קלה של הסוגים השונים, שתעזור לכם להחליט מה הכי מתאים לכם:

שואב אבק חוטי רגיל

החזק מבין 3 הקטגוריות, במבנה מתגלגל או עומד. הם מתאימים כמעט להכל, ומגיעים עם אביזרים מותאמים למגוון שימושים – שטיחים, חריצים, ספות, וילונות… כל מה שתרצו, בעצם. כוללים מיכל איסוף פסולת בעל נפח גדול. החיסרון שלהם הוא בכך שהם מחייבים אתכם להיות קרובים לשקע חשמלי. אם אתם בוחרים בשואב אבק חוטי, ודאו שהכבל ארוך ככל שניתן.

שואב אבק רובוטי

חיית המחמד של שנות ה-2000. קומפקטיים ועובדים גם בלי שאתם בבית. שואבי האבק הרובוטיים יודעים לזהות ולהימנע ממכשולים, כולל מדרגות, וברבים מהם ניתן לתכנת מראש שעות הפעלה, מסלולי ניקוי ואפילו לקבל התראות לנייד. החיסרון: מושלמים לניקוי רצפות ושטיחים, אבל לא יודעים לשאוב מעבר לכך, אז תשכחו מהספות והמסילות. בנוסף, הם גם די רועשים ומשך ההפעלה שלהם ארוך יותר.

שואב אבק אלחוטי נטען

האלוף הנוכחי בתחום. שמים סוף לכבלים המסורבלים ולכאבי הגב. שואב אבק אלחוטי נהדר למי שלא רוצה להשתעבד לשקע וכבל, ומעוניין במעין “מטאטא חשמלי עוצמתי ונייד”, שמגיע לכל מקום. שואבי אבק אלחוטיים חסכוניים גם מבחינת אחסון, כיוון שהם תופסים מעט מאוד מקום. השואבים הנטענים מספיקים בדרך כלל לשעת עבודה בין טעינה לטעינה, שזה הרבה מעבר למה שצריך. כושר הניקוי שלהם עוצמתי ממש כשל חבריהם החוטיים, והם מצויידים בכל האביזרים הנלווים לניקוי פינות, חריצים וכל הבא ליד. החיסרון? מחירם גבוה יותר בהשוואה לחוטיים.

בשורה התחתונה, כדאי להתייחס לרכישת שואב אבק כרכישה לטווח ארוך. שואב טוב ועמיד ישרת אתכם שנים ארוכות. לכן, למרות מחירם הגבוה יחסית, האלחוטיים הנטענים הם הבחירה האידאלית – קלים, עוצמתיים, נוחים לתפעול ואחסון, ובינינו – הם גם ממש יפים…

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday