על ההבדלים בין כיריים גז לכיריים אינדוקציה

אם בעבר הן כיכבו בכל מטבח, הרי שלכיריים גז ישנן כיום מתחרות חזקות, שפעמים רבות מעדיפות דווקא אותן ולא את האחרות, את הקלאסיות הכל כך מוכרות. כיריים אינדוקציה, למשל, הפכו בשנים האחרונות, לפתרון פופולרי מאד ולו בשל היתרונות הרבים שהן מביאות איתן. יחד עם זאת, ישנם עדיין לא מעט ישראלים שיעדיפו דווקא כיריים גז על פני כל בחירה אחרת וגם המשוכללת ביותר.
מהם ההבדלים בין שתי האפשרויות וכיצד יודעים איזו אפשרות תתאים יותר ואיזו, אולי, פחות? הנה התשובה:

בטיחות ונוחות
עניין הבטיחות הוא פרמטר חשוב, ואולי גם בין החשובים מכל כאשר בוחנים כיריים גז וכיריים אינדוקציה. למתלבטים בין שתי האפשרויות כדאי לזכור ש – בעוד שבכיריים גז האש חשופה, בכיריים אינדוקציה אין אש כלל. יתרון נוסף של כיריים אינדוקציה, בהשוואה למשל לכיריים חשמליות, הוא בכך שהן מתקררות לחלוטין מיד עם הסרת הסיר מהמשטח – אין סכנה לכוויות. לכן, אלה, החוששים מאש פתוחה, כיריים אינדוקציה בהחלט יתאימו הרבה יותר מכל פתרון אחר.

העלויות
למרות שטווח המחירים רחב כיום, ואפשר למצוא כיריים בעלות זולה וגם בעלות גבוהה מאד, לבעלי תקציב נמוך, כיריים גז יתאימו יותר מכיריים אינדוקציה. עלות כיריים אינדוקציה יכולה להיות גבוהה בהרבה מעלותן של כיריים גז, ולכן אם התקציב נמוך כדאי לבחור באש הפתוחה ולא באפשרות השנייה. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון כי המעבר לכיריים אינדוקציה יצריך מכם את החלפתם של מרבית הסירים במטבח (סירים “רגילים” לא תמיד מתאימים לכיריים מסוג כזה). המשמעות לכך בפועל – הוצאה כספית נוספת.

תחזוקה וניקיון
אחד ההבדלים הבולטים בין כיריים גז לאינדוקציה הוא כל מה שקשור לתחזוקה וניקיון. היתרון הבולט של כיריים אינדוקציה בהשוואה לכיריים גז הוא עניין הניקיון. קל מאד לנקות כיריים מסוג כזה ובדרך כלל כמעט ולא נותרים עליהם כתמים “עיקשים”. יש לנקות בסמרטוט לח ואחת לכמה חודשים בעזרת חומר מיוחד לניקוי כיריים מסוג אינדוקציה. לעומתן, כיריים גז נוטות להתלכלך בתדירות גבוהה והלכלוך ניכר עליהן. יש לנקות אותן פעמים רבות מאד ומלאכת הניקיון מצריכה שימוש בחומרים מיוחדים, מעבר לסמרטוט רטוב קלות או לח.

עוצמת הבישול או הטיגון
שפים ואלה, הנוהגים לעבוד במטבח לא מעט במהלך היום, טוענים כי העבודה על אש פתוחה, כפי שמוצע על ידי כיריים גז היא הרבה יותר טובה ואיכותית. עוצמת הבישול מרשימה והטיגון מהיר יותר, בהשוואה לזה הנעשה על כיריים אינדוקציה. הדבר אינדיבידואלי מאד ומשתנה בין אדם לאדם.

לסיכום
ניתן לראות שישנם הבדלים בין שני הסוגים ויתרונות שונים שמציע כל סוג. חשוב מאד להגדיר את הצרכים, כמו גם את התקציב לפני שבוחרים ולהתמקד במשימת החיפוש תוך התייחסות לשני פרמטרים חשובים אלה. אם ישנה אפשרות, מומלץ להתנסות בבישול מהיר על כיריים אינדוקציה (לאלה שמעולם לא השתמשו בהן) ולבחון את אופי עבודתן. גם לרגילים לעבוד עם כיריים גז, המעבר לכיריים אינדוקציה, אם אכן יוחלט שהן הפתרון המתאים, יכול להיעשות חלק ומהיר ובעיקר – ללא חשש. בכל מקרה, כדאי לבדוק דגמים שונים, להשוות מחירים וכמובן לרכוש את המוצרים בחנויות המתמחות במכירת כיריים מסוגים שונים.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday