עדיין נוסעים לחנות? שלושה יתרונות ברכישה אונליין

נניח שאתם צריכים לקנות מכשיר חשמלי, בגד, תכשיט, צעצוע או סל הקניות הרגיל שלכם בסופרמרקט. בדרך כלל עומדות בפניכם שתי אפשרויות:

אפשרות ראשונה: לחפש סניף קרוב, לבדוק מהן שעות הפתיחה, לצאת מהבית, להיכנס לרכב, לשרוף דלק, לעמוד בפקקים, לבזבז זמן, להתעצבן, לחפש חניה, להיכנס לחנות, לשוטט במעברים, לעמוד בתור לקופה, לשלם – ואז לעשות את כל המסלול פעם נוספת עד שמגיעים בחזרה הביתה.

אפשרות שניה: ללחוץ כמה פעמים על העכבר (או לגעת במסך), להקליד פרטי אמצעי תשלום, לסמן “אישור”. זה הכול.

באיזו אפשרות תבחרו?

העתיד נמצא באונליין, והוא כבר כאן

עד לפני זמן לא רב, רוב אוכלוסיית העולם נרתעה מרכישה אונליין. בין הסיבות ניתן היה למנות חשש מגניבת פרטי כרטיס האשראי ושימוש בהם לרעה, או חוסר האפשרות לגעת במוצר כדי למשש או למדוד אותו.

אבל היום, עם התקדמות הטכנולוגיה והשיפורים בתחומי האבטחה הדיגיטלית, המגמה התהפכה: יותר ויותר רכישות מקוונות מתבצעות בכל רגע סביב העולם, וחלק מכובד מאוד מהן מתבצע בישראל.

הגורמים לשינוי מגוונים ורבים, ובראשם שלושה יתרונות בולטים לרכישה אונליין:

  1. זה הרבה יותר נוח
    שתי האפשרויות שהוצגו בתחילת הדברים מדגימות את היתרון הברור שיש לרכישה מקוונת: אפשר לעשות אותה מהבית או מכל מקום אחר, בכל שעה של היממה, מבלי להיות כבולים לשעות פתיחה מסוימות וללא צורך להתלבש ולנסוע עד הסניף הקרוב.
    חוששים לרכוש מוצר מבלי למשש או למדוד אותו קודם? חנויות מקוונות נוהגות להגדיר מדיניות החזרות מפורטת ומדוקדקת שתוודא את שביעות הרצון שלכם. אם המוצר הגיע והוא לא מה שחשבתם, בדרך כלל תוכלו פשוט להחזיר אותו.
  1. מגוון האפשרויות רחב יותר מאי פעם
    המבחר שמתוכו אפשר לבחור בחנות הוא מוגבל, אבל באינטרנט אין שום מגבלות ובתוך שניות ספורות ניתן למצוא ברחבי הרשת כמעט כל מוצר שאפשר לדמיין. אם אין מה שרציתם בחנות אחת, בן רגע תמצאו את עצמכם בחנות אחרת עם מגוון שונה לגמרי. לא מצאתם את מה שרציתם בחנות בישראל? יש סיכוי טוב שתמצאו אותו בחו”ל – ואפילו לא צריך לטוס לשום מקום אלא רק לחכות בסבלנות עד שהוא יגיע אליכם במשלוח.
  1. קונים רק מה שצריך, בלי פיתויים
    למי מאתנו לא קרה שנכנסנו לסופרמרקט או לחנות אחרת כדי לקנות מוצר אחד או שניים ויצאנו משם עם יותר מדי שקיות מלאות? הסיבה היא שבחנויות פיזיות יש שלל פיתויים והסחות דעת שמטרתם לגרום ללקוחות לקנות יותר מכפי שתכננו לקנות מלכתחילה בכדי להוציא מהם יותר כסף; החל ממבצעים מפתים ואנשי מכירות בעלי כושר שכנוע וכלה בטריקים פסיכולוגיים כמו מעמדי המוצרים שליד הקופות. כן, הטעמי הזה לא נמצא שם במקרה. בחנויות מקוונות הרבה יותר קל להתמקד רק בפריט שצריך לקנות, באמצעות גישה נוחה ישירות לעמוד שלו ומשם ישירות לקופה. בלי פיתויים, בלי הסחות דעת ובלי לבזבז יותר מכפי שצריך. הדבר נכון בעיקר לגבי מוצרי חשמל ופריטים יקרים יותר, המצריכים מחשבה, התייחסות לשיקולים מקדימים ופרמטרים נוספים לפני הרכישה.

לסיכום

עם שיפור הטכנולוגיה ושדרוג מעגלי האבטחה ברשת של ימינו, כבר אין שום צורך לצאת מהבית כדי לערוך קניות, אלא רק לגלוש לאתר החביב עליכם ולהזמין כל מוצר שעולה בדעתכם. כמה פשוט, ככה נוח. אז… מה תרצו לקנות היום?

 

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday