מקרר אינטגרלי – למה הוא טוב?

הנה חידה: מהו המקום בבית בו אנחנו מבלים הכי הרבה זמן ביום? לא, לא השירותים. מאז ומעולם היה המטבח  לב הבית, ובשנים האחרונות הוא נהיה אלמנט עיצובי בפני עצמו. מטבחים פתוחים הם קונספט נפוץ בבתים ישראליים, ולכן הם מוקפדים במיוחד. כשהמטבח פתוח לעיני כל, חשוב שהוא ייראה מושלם. אנחנו משקיעים כסף טוב בבחירת ידיות ודלתות לארונות, בפלטת הצבעים ובחיפויי הקיר, רק שאז קורה משהו שלא חשבנו עליו –מכשירי החשמל הגדולים מגיעים בעיקר בצבע לבן או כסוף, ולא ממש משתלבים בעיצוב הכפרי-וינטז’ עליו שקדנו.

אם אתם כבר משקיעים במטבח חדש, כנראה שגם הציוד כבר לא כל כך צעיר, ושווה לבחון את האפשרות של רענון. ביותר ויותר חנויות ניתן למצוא היום מכשירי חשמל אינטגרליים, כאלה שנטמעים בעיצוב הארונות הודות לחיפוי תואם. בהתחלה רק מדיחים השתלבו באופן מוחלט בנוף המטבחי, אבל לאחרונה צצו גם מקררים אינטגרליים, והם לא סתם מילת באזז.

מותאם לכם, לא אתם לו
עם מקרר אינטגרלי, אתם לא מעצבים או בונים את המטבח בהתאם ל”דרישות” המקרר. במקום לתכנן את הנישה כך שתתאים למקרר, אתם מתאימים אותו לצרכים שלכם: בחירת מיקום מקפיא ותא קירור לפי הנוחות שלכם, הרכבת כיוון הדלת לפי הכיוון האידיאלי בבית, וכמובן, העיצוב: חיפוי המקרר באותו חומר ממנו עשויים ארונות המטבח, ובצבעוניות שמתכתבת איתם ועם שאר המטבח.

בסופו של יום, עדיין מקרר
אוקיי, אז עיצוב זה חשוב, אבל זכרו שבכל זאת מדובר ברכישת מכשיר חשמל גדול ויקר. כמו בכל רכישה של מוצרי חשמל לבית, אסור לפספס את האלמנטים הקריטיים. ביחרו במקרר בעל דירוג אנרגטי יעיל (הדירוג האידאלי הוא A, כלומר מכשיר חשמלי ברמה גבוהה של חסכון בחשמל, אבל גם B ואפילו C הם בחירות טובות). גודל המקרר צריך להתאים לצרכים שלכם – אם אתם מקיימים משק בית של זוג, כנראה שאין לכם הרבה מה לעשות עם מקרר ארבע-דלתות בנפח 800 ליטר, ועל אותו משקל, משפחה מרובת ילדים כנראה צריכה קצת יותר מ-400 ליטר. וכמובן, גם תקציב הוא שיקול.

קצת חסרונות
לכל דבר טוב חייב להיות גם מינוס או שניים. מקרר אינטגרלי, מטבעו, פחות עמוק ממקרר סטנדרטי – הרי הוא צריך לתאום את עומק ארונות המטבח. בגלל שהם מעוצבים בהתאם לדרישות שלכם, מקררים אינטגרליים עולים יותר מחבריהם הסטנדרטיים.

שורה תחתונה
אם עיצוב הוא ערך עליון בבית שלכם, מקרר אינטגרלי הוא פריט שישדרג את הלוק הכללי של המטבח. שלבו עם תנור בילד-אין מסוגנן ומדיח אינטגרלי להשלמת הלוק, ואם מתחשק לכם ממש להשתולל, רכשו מכשירי חשמל קטנים למטבח (מיקסר וחבריו) באותו הצבע, ליצירת טוטאל-לוק. שווה להשקיע, בעיקר אם אתם נוהגים לארח ואם המטבח שלכם פתוח ונראה מהסלון. יותר אלגנטי, יותר שיק, יותר אישי.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday