מוצרי חשמל – כך תשמרו עליהם ותאריכו חייהם

מוצרי החשמל של היום מספקים מענה לצרכים רבים וזו גם הסיבה מדוע נמצא בכל בית רשימה ארוכה של מכשירים. חלק מהם נחשבים לאיכותיים מאד וחלקם פחות, אך כולם נועדו לשרת את המטרה שלשמה הם נרכשו.

אז איך שומרים על חיי מוצרי החשמל לאורך זמן? הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם במשימה:

פעלו לפי ההוראות
חשוב לפעול לפי הוראות היצרן כאשר משתמשים באותו מכשיר חשמלי, ולעבוד אתו בדיוק כפי שאמורים. אם, למשל, יש לכם מייבש כביסה, כחלק משמירה והארכת חייו, וודאו שאתם מכניסים אליו את כמות הכביסה המתאימה ולא מעבר לכך. כמות רבה של כביסה יכולה לגרום לעומס יתר ולהוביל לשורה של תקלות לא רצויות. הדבר נכון גם לגבי מכונת כביסה ומכשירים נוספים המצריכים תפעול מדויק על פי הוראות היצרן.

ניקיון המכשירים
הקפדה על ניקיון המכשיר עוזרת לשמור עליו למשך שנים ארוכות. אם יש לכם מדיח כלים, וודאו שהפילטר וגם ממטרות המדיח נקיים. הצטברות של לכלוך בפילטר מדיח הכלים יכולה לפגוע ביכולת הניקוי שלו ולגרום לשורה של תקלות. ניקיון פילטר מכונת הייבוש הכרחי גם הוא. בפילטר מצטבר לא מעט לכלוך, אבק, שערות ואפילו חוטי בד. אלה, עשויים לסתום אותו ולהשפיע על יכולת הייבוש שלו. הניקוי הוא פשוט, מהיר וקל ומומלץ מאד לבצע אותו אחת לכמה שבועות.

שימוש בחומרי ניקוי מתאימים
אז, נכון, אתם רוצים לדאוג למכשירי החשמל שלכם ומקפידים לנקות אותם, אבל שימוש בחומרי ניקוי לא מתאימים עשוי לפגוע בהם. הדבר נכון, למשל, לכיריים. לכיריים מנירוסטה יתאימו חומרי ניקוי מסוג מסוים, בעוד שלכיריים אחרות יתאימו חומרי ניקוי מסוג אחר – אל תתפתו להשתמש בכל מיני תרסיסים וחומרים כימיים שמבטיחים ניקיון יוצא דופן – וודאו תחילה שהתכשיר אכן מתאים לשימוש עבור המכשיר החשמלי המצוי ברשותכם. כדאי גם להקפיד על שיטת הניקוי הרלוונטית לאותו מכשיר. למשל, אם יש לכם כיריים חשמליות או אינדוקציה, ניקיון הכיריים יעשה באמצעות מטלית לחה או רטובה קלות. הדבר נכון גם לגבי מסכי טלוויזיות – השתמשו בחומרי ניקוי המתאימים למסכי טלוויזיות ובמטליות מתאימות.

כבו אותם כשאינם בשימוש
ישנם מכשירי חשמל שאינם מוכרחים להיות מחוברים לחשמל כשאינם בשימוש. חיבור קבוע לחשמל עשוי לפגוע בהם וביכולת שלהם לבצע את תפקידם. אם אין צורך שיהיו מחוברים לחשמל בשעה שאינם בשימוש, נתקו אותם ממנו ואפסנו אותם במקומם.

מדוע זה חשוב כל כך?
רבים מאתנו נוהגים להחליף את מכשירי החשמל בביתם בתדירות גבוהה בשל תקלות חוזרות ונשנות. חלק ממכשירי החשמל נחשבים ליקרים מאד והחלפתם בכל שנה כרוכה בהוצאות כספיות גבוהות. במקום “לבזבז” סכומים גבוהים על כך, הקפדה על תחזוקה וניקיון המכשיר יכולה לשמור עליהם לאורך זמן. כל קלקול או תקלה במכשירי החשמל דורש הזמנה של טכנאי או החלפתו של חלק מסוים. אלה, עולים לא מעט כסף ופעמים רבות אינם משתלמים.
ישנם רבים המעדיפים לרכוש מוצר חדש לגמרי במקום להחליף חלק קטן מאד בו שעלותו גבוהה מעלות המכשיר. התנהלות נכונה וחכמה איננה רק כזו הבאה לידי ביטוי בשלב בחירתו של מכשיר החשמל, כי אם גם לאחר קנייתו. האופן שבו תדאגו לשמור על מכשירי החשמל שבביתכם ולתחזק אותם, הוא שייקבע את משך הזמן שבו הם ישרתו אתכם כהלכה. אל תזלזלו בכך והקפידו לעשות זאת כפי שהומלץ על ידי היצרן.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday