מיקסר – המדריך לבחירתו

זוכרים את הרגע המתוק-מתוק ההוא, כשאמא סיימה להכין את הקצפת לעוגת יום ההולדת? המיקסר הרועש סיים את שלו, ובמטבח השתרר שקט רגעי שהופר בשניות על ידי ריצת ילדים המתחרים ביניהם, מי יהיה הראשון ללקק את המקצף. ועם כל הכבוד לקצפת, הכוכב האמיתי של האירוע היה המיקסר עצמו, שבלעדיו לא היה מתרחש כל הכיף הזה. היום, כל מטבח שמכבד את עצמו מאובזר במיקסר איכותי. אבל איך לבחור בין ההיצע המטורף שבשוק? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המיקסר הנכון עבורכם:

 

קודם כל תשאלו את עצמכם – כמה פעמים בחודש אשתמש במיקסר הזה?
אם התשובה היא פחות מפעמיים בחודש, אולי עדיף שתשקלו לבחור במיקסר ידני, שתופס פחות מקום על השיש. מיקסר שולחני (מוכר גם בשם מיקסר עומד) תופס מקום. מה שמוביל אותנו לשאלה השנייה:


האם יש לי מספיק מקום לאחסן את המיקסר?
אם התברכתם במטבח גדול ומרווח – לכו על זה. לעומת זאת, אם ברשותכם מטבח קטן עם שטח עבודה מצומצם, אולי עדיף לשקול שוב אם מיקסר שולחני הוא אכן הבחירה הנכונה. אם בכל זאת בחרתם בשולחני, שימו לב לקערה: נפח הקערה יכול להשתנות בין שניים לשבעה ליטרים (כשקערה של ארבעה ליטרים תספיק לשימוש של משפחה ממוצעת).


החלטתם ללכת על מיקסר שולחני? מגניב. עכשיו השאלה היא – מה השימוש שאעשה בו?
הקצפה, לישה, טריפת ביצים, הכנת פסטה, טחינת בשר או סתם לערבב כשאין לכם כוח. יש המון אביזרים נלווים למיקסר השולחני שיכולים להקל עליכם במטבח. כל מיקסר שמכבד את עצמו יגיע עם אופציה להחלפת הוו. וו גיטרה, וו לישה, וו הקצפה… וזה רק קצה הקרחון של האופציות שנמכרות בחנויות. כל אחד מהם עונה על פונקציות שונות, והמיקסר שלכם כנראה יגיע עם כמה כאלה. מיקסרים משוכללים יותר כבר יגיעו עם אופציה לחיבור אביזרים נוספים כמו מכונת פסטה, מטחנת בשר או אפילו בלנדר, והם גם יעלו יותר. אז תחשבו עם עצמכם עבור מה תשתמשו במיקסר, והאם יש לכם צורך בעוד אביזרים נלווים שאצל חלק מאיתנו (בואו נודה על האמת) רק יצברו אבק ויתפסו מקום בארון.


כמה כוח אתם צריכים מהמיקסר שלכם?
אם אתם מחפשים מיקסר מקצועי שיצליח ללוש עבורכם בצקים קשים, לערבל תערובות סמיכות וכזה שיחזיק מעמד תחת עבודה ממושכת וכמעט יומיומית, כדאי שתחפשו מיקסר חזק – עם מנוע בהספק של 1,000 וואט לפחות. אם אתם מחפשים מיקסר לשימוש של פעם ב-, אולי עדיף להסתפק במיקסר חלש יותר, שגם יחסוך לכם כמה שקלים. רוב המיקסרים מגיעים עם לפחות שלוש אופציות של מהירות עבודה, חלקם עם יותר – בדקו האם זה מספק אתכם או שאתם זקוקים ליותר – תלוי בצרכים שלכם.


באיזה צבע?
סתם, לא. כלומר, לא בדיוק. מיקסרים מגיעים בכל מיני עיצובים. שזה חשוב רק כי בדרך כלל הם מוצגים לראווה על השיש וזה נורא נחמד שהם גם מחמיאים לו ולא נראים כמו סתם גוש מתכת מכוער. אבל תכלס, מה שבאמת חשוב בעיצוב של המיקסר הוא החומר ממנו עשויה הקערה: זכוכית, פלסטיק או נירוסטה. הזכוכית כבדה ושבירה, פלסטיק נשרט ותופס ריחות וטעמים והנירוסטה קלה ונוחה לשטיפה.

 

מוכנים למצוא את מיקסר חלומותיכם? אז יאללה, אתם עוד כאן?

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday