כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם עוברים דירה

לפני כל מעבר דירה אנחנו מבטיחים לעצמנו שהפעם זה לא יהיה סיוט, שהפעם נתחיל ונסיים בזמן, שהכול יהיה מסודר והמעבר יהיה נעים ולא לחוץ. וזה אף פעם לא קורה. תמיד משהו מתעכב ודברים הולכים לאיבוד ומשאית ההובלה לא מוצאת חנייה ונגמרים הארגזים ונאלצים להכניס הכל לשקיות זבל. אז הנה, באנו לעזור קצת. קחו כמה טיפים למעבר דירה נינוח יותר ואולי תסבלו קצת פחות.

תתחילו מוקדם. לא מוקדם בבוקר, אלא הרבה לפני יום המעבר הרצוי. הרבה לפני. הרבה הרבה לפני. מה זאת אומרת? זאת אומרת שככל שתתחילו לסדר ולהיפטר מציוד מיותר שאתם מחזיקים אצלכם מוקדם יותר, ככה יום המעבר יהיה קל יותר. לכל אחד מאיתנו יש הרבה מאוד דברים מיותרים בין החפצים שלנו ולפעמים, בעיקר לפני מעבר דירה, כל העודף הזה יכול לעשות לנו שחור בעיניים. יש כל מיני שיטות כיום שיעזרו לכם להיפטר מהבלאגן – השיטה של מארי קונדו למשל: הפריט בשימוש ועושה לכם טוב על הלב? הוא נשאר. לא בשימוש ולא מעורר בכם שמחה? להתראות!

אחרי שנפטרתם מהמשקל העודף שהוא הבלאגן שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל לארוז. את האריזה מומלץ כאמור להתחיל כחודש לפני המעבר ולאט לאט לארוז חפצים לפי נושאים אבל להשאיר לעצמכם גם חפצים חשובים כדי שתוכלו לחיות במהלך החודש הזה עד מעבר הדירה. אם לא מצאתם ארגזים בקרטונייה שמחוץ לסופר השכונתי שלכם, שירותי הובלות שונים יספקו לכם ארגזים למעבר באם תרצו בכך.

כמובן שחשוב מאוד לפני מעבר הדירה לתכנן את ההובלה עצמה. לקבוע מראש עם חברת הובלה אמינה ומומלצת ולוודא מראש שלמשאית יהיה מקום נוח לחנות שבו היא גם לא תפריע לסביבה ולשאר  הדיירים (בדירה שאתם עוזבים כמו גם בדירה החדשה). בחברות הובלה רבות, כמו הובלות באביב למשל, ישמחו להציע לכם גם שירותי אריזה, פריקה, פירוק והרכבת רהיטים וכמובן אספקת ארגזים.

רובנו לא מצליחים להעביר אפילו שעה בלי חיבור לאינטרנט. דאגו לתאם עם הספק שלכם את תאריך המעבר מראש. בנוסף, נסו להפעיל את החיבור לאינטרנט בדירה החדשה לפני יום המעבר כך שיהיה לכם זמן לפני שתעברו לוודא שהכל עובד כמו שצריך כך שלא תתקעו בדירה החדשה בלי חיבור פעיל.

לפני שאתם נכנסים לגור בדירה החדשה חשוב לתכנן לעצמכם איפה תציבו את הרהיטים, ובמיוחד את הרהיטים הגדולים. אם אתם כבר במצב חשיבה, קחו את הזמן ותכננו לעצמכם גם איפה תציבו את מכשירי החשמל השונים. זה שלב חשוב ביותר, שכן אם המקום הכי נוח בדירה החדשה להציב בו את הטלוויזיה הוא חלל ללא שקעים למשל, תצטרכו לחשוב מאיפה להעביר כבל מאריך בצורה שלא תפריע. אז קחו רגע למדוד את הדירה ואת החפצים שלכם ולשרטט קצת.

כן, מעבר דירה דורש לא מעט זמן, מאמץ וכוחות נפשיים. אבל התוצאה הסופית תמיד משתלמת.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday