כך תעצבו בית בסגנון כפרי

ישראלים רבים נוהגים לומר שהם חולמים לגור בבית בסגנון כפרי, ובכך הם מתכוונים לבית ששוררת בו תחושה של חמימות ונועם, הרמוניה ואור. אבל איך בפועל משיגים את המראה האידאלי והקסום הזה? אילו פריטים, חומרי גלם וצבעים צריך לשלב בעיצוב כדי לתת לבית מראה כפרי? אספנו עבורכם כמה דברים שכדאי לדעת:

 

מהו סגנון כפרי?
הסגנון הכפרי מגיע אלינו מאירופה. בשנים עברו, הרבה לפני שטכנולוגיה ותיעוש השתלטו על העולם, נהוג היה לבנות בכפרים האירופאיים בתים מחומרי גלם טבעיים שפשוט היו אז בנמצא: אבן, עץ, חימר וכו’. יחד עם העובדה שבאותה תקופה רוב הבתים הפרטיים בכפרים היו מוקפים בחוות ובשטחי מרעה, כיום הסגנון הכפרי פירושו בעיקר פריסת שטח רחבה, חללים פתוחים והרבה אוויר, בשימוש באותם חומרים טבעיים של פעם (אבן טבעית, ריהוט מעץ מלא וכיו”ב) ובגוונים חמים כמו חום, בז’, שמנת, נחושת וכדומה.

הסגנון העיצובי הכפרי נחלק גם למספר תתי-עיצובים, כגון סגנון פרובנס עם הקווים הסימטריים והצבעוניות המונוכרומטית הקרירה, סגנון טוסקני הכאוטי והגס או הסגנון הקולוניאלי המשלב אלמנטים עיצוביים ממספר סגנונות שונים.


איך מעניקים מראה כפרי לבית?

על מנת לתת לבית מראה כפרי חשוב להקפיד על התאמה ושילוב נכון של רוב האלמנטים בבית: ארונות מטבח, מוצרי חשמל, מערכות ישיבה ואפילו שטיחים ואקססוריז נוספים.

לדוגמה, במטבח אפשר למקם שטחי עבודה רחבים יחסית, לשלב ארונות מעץ מלא ומדפים שעליהם יוצבו צנצנות קלאסיות וכלי מטבח מעץ, לצד מוצרי חשמל מודרניים כמו מיקסר או כיריים חשמליות. אפשר גם למקם במטבח הכפרי שולחן אוכל גדול עשוי עץ מלא עם כיסאות תואמים, לצבוע את הקירות באופן שיעניק להם מראה גס ולהוסיף פרזולי מתכת אופייניים למטבח הכפרי הקלאסי.

את אותו קו עיצובי אפשר ליישם גם בכל חדר אחר בבית, עם בחירת ריהוט מעץ מלא כגון שידה או שולחן, תוך שילוב פרזולי מתכת ואפילו אבן. כך למשל אפשר ממש לחשוף אלמנטים מסוימים בסלון, כמו קורות תקרה או הקירות עצמם; ואפשר גם לפרוש שטיח על הרצפה – שטיחים כפריים הם שטיחים עם צבעים עזים, לרוב עשויים מצמר בצבעי אדום, חום וירוק, בעלי עיצובים קלאסיים, טלאים ואפילו דוגמאות אפריקאיות שונות. חשוב כמובן להקפיד על ניקוי שטיחים בתדירות קבועה על מנת שהיופי שלהם יעניק את החמימות האופיינית לחדר.

יחד עם זאת חשוב שלא להעמיס יותר מדי אלמנטים על כל חדר, שכן יש לזכור כי עיצוב כפרי פירושו לא רק חמימות ביתית אלא גם מרחבים, אוויר צח וטבע. אפשר לעשות זאת על ידי שימוש מושכל באלמנטים האדריכליים הקיימים בחלל, כמו ניצול החלונות על מנת להכניס כמה שיותר אור פנימה. בעת הצורך אפשר להוסיף בדים טבעיים כמו כותנה וצמר שישמשו ככיסוי מיטה, וילון או מפת שולחן.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday