טרנדים מובילים לעיצוב הבית

עולם העיצוב משתנה תמיד. טרנדים באים, טרנדים הולכים, וכמו שלא תמשיכו ללכת עם המלתחה שלכם משנת 1982, ככה גם לא תשאירו את הבית שלכם כמה עשורים מאחור. כמה רחוק ללכת? זה לגמרי תלוי בכם ובתקציב. האפשרויות נעות בין עיצוב קומפלט – ריהוט חדש או אפילו שבירת או הזזת קירות – לבין טאצ’ים קטנים שעושים הבדל ענק.

 

יש הרבה שתוכלו לעשות בעצמכם, כמובן, בעיקר מבחינת אקסנטים, אותן נגיעות קטנות בדמות כריות, אביזרי נוי וצבע לקיר. ובכל זאת, לפעמים מגיע הרגע בו תרצו להיפרד מהפורמייקה במטבח וממרצפות השומשום הבנאליות ולעדכן את הבית באופן מהותי. בשביל זה אין מנוס מלהיעזר בשירותיו של קבלן בנייה מקצועי ומוסמך. איך תדעו לבחור את האדם הנכון לעבודה? כמו תמיד, המלצות, המלצות, המלצות! ניסיון של מכרים הוא המדד הכי טוב לאיכות עבודה. אל תוותרו על בחינה של הפורטפוליו, זה יעזור לכם להחליט אם הקבלן הספציפי מתאים לצרכים שלכם.

 

בשנים האחרונות, עיצוב הבית הולך לכיוון אורגני, פתוח, עם זרימה וחיבור בין חללי הבית. מה זה אומר? חזרה לטבע, בעיקר. מבחינת גוונים יש משיכה לצבעים “שקטים” – קרם עדין, אפור בהיר – כצבע המרכזי, בצירוף שחקן חיזוק בדמות אקסנטים של צבעים נועזים המתחברים לטבע, לאדמה, ולצמחייה.

הסלון כבר לא מהווה את לב-לבו של הבית, ויש לכך כמה סיבות: קודם כל, בבתים רבים נעלמה הטלוויזיה מהסלון ועברה לחדרי השינה. שנית, יותר ויותר אנשים מתמקדים באירוח מהכיוון הקולינרי, והבילוי החברתי נסוב סביב שולחן האוכל והמטבח. לכן, הסלון נהיה קטן יותר, והריהוט בו פחות מסיבי, כדי לייצר אשליית מרחב גם בחלל מצומצם. גווני עץ עדינים ימלאו את החדר באור, ונגיעות צבע של קיר דומיננטי ואביזרים משלימים ייצרו חוויה מאחדת.

כאמור, המטבח הופך בשנים האחרונות למרכז החברתי במגרש הביתי, וככזה גם תופס שטח נרחב מהבית. מטבחים פתוחים המשלבים בתוכם פינת אוכל מוגדרת הופכים את חוויית הבישול לחלק מהאירוח עצמו, מה שיוצר אינטימיות ועניין, וגם מאפשר למארח לעסוק בהכנות גם כשהאורחים נמצאים, במקום להתחבא במטבח בזמן שהשאר מבלים בסלון. בעוד שהצבע הלבן הוא עדיין מלך המטבח הבלתי מעורער, מכשירי החשמל הגדולים כבר מזמן התקדמו לעבר הקשת. מקררים, מדיחי כלים ומכשירי חשמל קטנים כמו מיקסרים וקומקומים מתהדרים בשלל צבעים נועזים יותר ופחות, ולמי שלא פוחד לצאת מהמסגרת, קיימים גם מכשירים בעיצוב בסגנון רטרו או אלמנטים כפריים.

 

חדרי השינה דוגלים בסגנון המינימליסטי, מתוך הכרה בכך שחלל רגוע עם מינימום גירויים תורם למנוחה ושינה איכותית. יחד עם זאת, אין צורך לחשוש ממגע של צבע. שילובים של אפור-צהוב ממשיכים לככב בחדרי ילדים, שגם בהם נראית מגמת התרחקות מצעקני ומקושקש, ונטייה לעיצוב רגוע ועל-זמני, שלא מחייב עדכון תדיר ככל שהילדים גדלים. בחדרי שינה למבוגרים ניכרת כיום משיכה לאפור וכחול, ורצוי גם בשילוב רצפת פרקט או למינציה המכניסה לחדר אלמנט של טבע.

 

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday