טעויות נפוצות בשילוב מוצרי חשמל במטבח

שיפוץ מטבח הוא תהליך מורכב למדי, ארוך ומתיש, שלעיתים קל לעשות בו טעויות; לראיה, רשת האינטרנט מלאה בסיפורים על אנשים שרק בסוף השיפוץ גילו שהמקרר בכלל לא נכנס לנישה שיועדה לו, או שאי אפשר לפתוח את דלת מדיח הכלים.

טעויות כאלה יכולות להיות משעשעות כשקוראים אותן כצופים מהצד, אבל עבור מי שביצע את השיפוץ מדובר בכאב ראש לא קטן המצריך הזמנה של בעלי מקצוע נוספים, דחייה של מועד סיום השיפוץ וכמובן בעלויות נוספות שעלולות לייקר את כל השיפוץ בעשרות אחוזים.

על מנת שזה לא יקרה גם לכם, להלן כמה טעויות נפוצות בשילוב מכשירי חשמל במטבח.

נקודת חשמל פה, נקודת חשמל שם

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא חוסר תכנון מוקדם של מיקום נקודות החשמל ביחס למיקום המשוער של מכשירי החשמל. כך למשל במקרים רבים ניתן לדעת מראש היכן יעמדו ארבעה מכשירי חשמל, בעוד שרק שלוש נקודות חשמל מתוכננות באותו מקום. במקרה כזה יש צורך להזמין חשמלאי, לשבור קרמיקה, לחצוב בקיר וכו’ – שלל הוצאות שניתן למנוע בעזרת תכנון מוקדם ותו לא.

קודם נשפץ, אחר כך נקנה מכשירי חשמל

פעמים רבות מורכבות תהליך השיפוץ גורמת לנו לרצות לעשות את הדברים שלב-שלב: “קודם לסיים את השיפוץ, וכשהראש יהיה נקי – לקנות את מכשירי החשמל”. אלא שהגישה הזו בעייתית ועלולה לגרום לכך שמכשירי החשמל שתרצו להציג במטבח פשוט לא יתאימו לנישות שיועדו להן: המקרר, התנור, מדיח הכלים – כל אלה מכשירי חשמל שכדאי לדעת מראש את מידותיהם כדי לתכנן את השיפוץ, ולא להיפך.

בעיית קליטה

אחד המכשירים החשמליים שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות הוא קולט האדים, וכבר ניתן למנות סוגים רבים של קולטים כאלה: צמודים לקיר, נשלפים, סמויים ועוד. חשוב לדעת שכל אחד מהסוגים הללו מצריך תשתית מתאימה (למשל צינור המוביל את האדים החוצה), ולכן גם את החלק הזה לא ניתן להשאיר לסוף אלא מומלץ לתכנן מראש.

לא לשכוח את הקטנים!

שיפוץ מטבח הוא הזדמנות נהדרת להוסיף שקעים חשמליים על פי הצורך, אולם רבים נוטים להתמקד במכשירי החשמל הגדולים כגון תנור, מדיח כלים, מקרר וכיריים חשמליים – ולשכוח את מכשירי החשמל הקטנים כמו טוסטר אובן, קומקום, בר מים, מיקסר וכדומה. במטבח שבו מכשיר חשמלי קטן שכזה עובד שעות נוספות, כדאי לקחת אותו בחשבון בתכנון נקודות החשמל – אחרת תצטרכו להוציא ולהכניס אותו לארון או למגירה כל הזמן, וחבל.

ימינה או שמאלה

בעת שיפוץ המטבח חשוב מאוד לקחת בחשבון את הכיוון שבו כל מכשיר חשמלי נפתח. למשל, כאשר פותחים את המקרר במטרה להוציא מספר מוצרים, רצוי שיהיה לידו משטח שעליו אפשר להניח אותם. אם הוא יפתח לכיוון ההפוך, פירוש הדבר שיהיה צורך לפתוח אותו שוב ושוב: גם לא נוח וגם מעמיס עבודה על המדחס של המקרר.

לסיכום

הטעויות בשילוב מכשירי חשמל במטבח שהוצגו לעיל הן חלק קטן מתוך שלל טעויות אפשריות, ולכן לא די באלה שמפורטות כאן כדי לוודא שגם השיפוץ שלכם יהיה חף מטעויות. הדבר החשוב באמת הוא להשקיע את מירב זמנכם בתכנון מראש: ככל שתיקחו יותר אלמנטים בחשבון בשלבים הראשונים של השיפוץ, כך יקטן הסיכוי שתיתקלו בקשיים ועוגמת נפש בסיומו.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday