טיפים לשיפוץ הבית – כך תעשו זאת נכון

מתים לשפץ את הבית אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? אתם לא לבד. שיפוץ זו משימה שממבט ראשון יכולה להראות בלתי אפשרית. אבל כשנושמים עמוק וניגשים לפרוייקט בראש שקול ומתוכנן, אין (כמעט) גבול למה שתוכלו לעשות.

לפני שמתחילים לשבור קירות, נתחיל בלשבור מיתוס: לא כל פרויקט דורש איש מקצוע מוסמך. נכון, לא תתחילו לפרק רצפות ולהחליף צנרות בעצמכם. אבל בשביל לצבוע קיר או להחליף ברזים לא צריך לקרוא להנדימן. גם אם אתם קצת חוששים, הרשת מלאה במדריכים מעולים שיעזרו לכם לבצע בעצמכם משימות קלות עד בינוניות, וישאירו אתכם מסופקים על עבודה טובה. לפרויקטים שכן מצריכים טיפול של איש מקצוע, זול זה בדרך כלל ביוקר. אל תתפתו לדילים שנשמעים טובים מדי מכדי להיות אמיתיים – הם כנראה יעלו לכם בהרבה כאב ראש וכסף. בחרו אנשי מקצוע לפי המלצות, בעיקר מאנשים שאתם מכירים.

כמו בכל דבר בחיים, כך גם לפני שיפוץ דירה: תכננו מראש! אין מבאס יותר מלגלות שהנישה החדשה שבניתם למקרר נמוכה בחצי סנטימטר. מדידה מדויקת תחסוך מכם הרבה כאב לב. ואל תתעצלו למדוד גם פעמיים, כדי לוודא שהכל נכון. ואגב מדידות – זה נכון גם לגבי הריהוט הקיים בבית, שצריך עדיין להתאים לחלל החדש. זה שצמח קיר גבס חדש בחדר לא אומר שהרהיטים התכווצו בהתאם…

שיפוץ הוא גם פונקציה של תקציב. האם אתם רוצים לעשות עכשיו אוברהול לכל הבית? או שמדגדג לכם רק לשדרג את המטבח או חדר האמבטיה? תמיד אפשר לשפץ “בחלקים” ובכך לא להשקיע סכום כסף גדול בבת אחת. כשהתקציב לוחץ במיוחד, אבל הבית נואש לחידוש, תוכלו לפתור את הבעיה עם צבע, חידוש ריהוט וכמה אקססוריז מוקפדים שיכולים לעשות מהפך עצום בכל חדר, במינימום מאמץ והשקעה. הרשת, ובעיקר פינטרסט, הם חבריכם הטובים ביותר למשימה, עם אינסוף השראה שתדגדג לכם את בלוטות היצירתיות.

שיפוץ מטבח הוא אחד הפרויקטים המורכבים ביותר לביצוע, בין השאר בגלל יוקר החומרים ומורכבות התכנון. קפצו רגע שתי פסקאות למעלה, וקראו היטב, מחדש: למדוד, למדוד, למדוד! כאן אין מקום לטעויות. וודאו שהארונות החדשים תואמים במידותיהם למוצרי החשמל הקיימים, אחרת תמצאו את עצמכם מכתתים רגליים בחיפוש אחר תנור חדש, מבלי שבכלל התכוונתם. בחרו בחכמה גם את החומרים: משטח העבודה צריך להתאים לצרכים שלכם, ושווה להשקיע קצת זמן בלבחון את האופציות הקיימות כדי לבחור את המוצר הנכון. כך גם לגבי הארונות – לכל חומר יתרונות וחסרונות משלו.

חשוב גם לזכור ששיפוץ לוקח זמן. אין מה לעשות. חדר האמבטיה החדש שלכם לא יהיה מוכן תוך שעתיים, לא משנה כמה אתם לחוצים להתקלח. תדאגו לפתרון חלופי לתקופת השיפוץ, ושמרו על שכנות טובה – בלי עבודה בשעות המנוחה, הקפדה על פינוי מסודר של הפסולת, וכל הדברים שאתם הייתם רוצים שייחסכו מכם כשמישהו אחר משפץ.
בנוסף, בסיום השיפוץ מומלץ לשכור שירותי חברה המתמחה בביצוע בדק בית לעבודות שיפוצים, בכדי לוודא כי העבודה בוצעה בצורה מקצועית וללא תקלות.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday