טיפים לעיצוב הסלון שלכם

אין ספק שהסלון הוא הלב של הבית. בין אם מדובר בדירה קטנה ובין אם מדובר בבית פרטי גדול ורחב היקף, ברור למדי שהסלון הוא החלל המרכזי. הסלון הוא המקום בו מבלים את מרבית הזמן, הוא המקום בו המשפחה מתכנסת מדי ערב בשביל לצפות בטלוויזיה, זה המקום בו מארחים חברים, זה המקום בו הילדים משחקים או צופים טלוויזיה, כאשר הם חוזרים מהלימודים בשעות הצהריים או אחר הצהריים.

לכן, יש משמעות גדולה לאופן בו כל אחד מאיתנו בוחר לעצב את הסלון. יש משמעות גדולה לרהיטים שאנחנו בוחרים להציב בו, למיקום שלהם, ובכלל למאפיינים כאלה ואחרים שיכולים להשפיע הן על הנראות של הסלון ועל האופן בו אנחנו יכולים להשתמש בו. לכן אפשר לומר, שהאופן בו אנחנו מעצבים את הסלון, מלמד משהו עלינו, מלמד משהו על האופי שלנו.

לפני שניכנס לשאלה מה בדיוק אנחנו מציבים בסלון, אילו רהיטים, היכן וכיצד אנחנו עושים את זה, חשוב להדגיש שתי נקודות.

הראשונה, אנחנו יכולים להקפיד ולעשות את זה באופן כזה שהוא נייד, כלומר, להציב את הרהיטים באופן כזה שאנחנו נוכל, אם נרצה בכך, לשנות את המיקום שלהם בקלות, ובכך לשנות את העיצוב של החדר. מצד שני אנחנו יכולים להשאיר את הדברים באופן סטטי, ואם נרצה לשנות את המיקום נצטרך לעשות שינוי מהותי בעיצוב של הסלון.

נקודה שנייה, במהלך הזמן אנחנו יכולים להכניס אלמנטים חדשים, שונים אל תוך הסלון. כך למשל אנחנו יכולים למצוא כורסאות, ולהחליט שאנחנו רוכשים אחת, מה שכמובן ישנה את העיצוב ואת אופי השימוש בסלון בהיבטים שונים.


מה משפיע על האופן בו אנחנו מעצבים את הסלון?
מי שמתבונן במבט ראשון על הסלון, יכול לחשוב שמערכת הישיבה, הספות או אפילו כורסאות הטלוויזיה במבצע שאנחנו רוכשים ומכניסים אל תוך הסלון, הם אלה שמשפיעים על העיצוב שלו.

אומנם יש להם משמעות רבה, אך מה שמשפיע בראש ובראשונה, זה המקום בו אנחנו מציבים את הטלוויזיה והאופן בו אנחנו מציבים אותה. נכון שמערכות ישיבה הן יותר גדולות ויותר משמעותיות, אך בכל סלון אנחנו נקבע את המיקום שלהן על פי המיקום של הטלוויזיה. אנחנו נבחר מקום בו אנחנו רוצים להציב את הטלוויזיה כך שיהיה לנו נוח לצפות בה, בין אם זה אומר שהתאורה מעליה לא תהיה חזקה מדי ובין אם זה אומר שהיא תעמוד בגובה כזה שיהיה לנו נוח לצפות בה, ובהתאם לכך אנחנו נקבע את המיקום של מערכות הישיבה, את המיקום של כורסאות הטלוויזיה, וכן את המיקום של השולחן.

יתרה מזו, המיקום של הטלוויזיה, האופן בו אנחנו בוחרים להציב אותה, ישפיע על העיצוב של הסלון מבחינת אופי וסוג הריהוט. אם אנחנו בוחרים להתקין את הטלוויזיה על גבי הקיר, כלומר לתלות אותה, אז זה יכול לשחרר אותנו מהצורך להשתמש בשידה או מזנון. אם אנחנו לא מעוניינים לתלות אותה, אז נצטרך להניח אותה על גבי רהיט, ואז נצטרך להשתמש במזנון, שידה, או כל דבר אחר. מכאן שזה ישפיע על השימוש שלנו בשטח, ואיזה חלק ממנו יישאר חופשי.


איך אנחנו יכולים לעצב את הסלון שלנו?
כאמור, טלוויזיות הן הגורם העיקרי המשפיע על העיצוב של הסלון. מכאן אנחנו יכולים להסיק, שלגודל הטלוויזיה יש משמעות רבה. ככל שהטלוויזיה גדולה יותר, אנחנו נצטרך יותר שטח בשביל להעמיד אותה או להתקין אותה על הקיר. כמו כן, נצטרך לבצע את ההתאמות הנדרשות בשביל שנוכל לצפות בה בצורה נוחה.

זה אומר למשל, שאנחנו נצטרך להציב את מערכת הישיבה בצורה כזו שיהיה לנו נוח לצפות בטלוויזיה מכמה שיותר זוויות, זה אומר שאנחנו צריכים לבחור איפה להציב את גוף התאורה ובאיזו עוצמה היא תהיה בשביל שנוכל לראות טוב ומבלי שהיא תפריע לנו, כמו כן נצטרך לקחת בחשבון את גודל השטח וכיצד הוא מתחלק.

מעבר לכך, יש נקודות נוספות שקשורות לעיצוב ואופי הסלון, בין אם זה סוג מערכת הישיבה, סוג כורסת הטלוויזיה, צבע של הקירות, ואלמנטים אחרים אשר נרצה שישתלבו במקום ויצרו גם אווירה נעימה וגם עיצוב מתאים לסלון שלנו.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday