טיפים לחיסכון בחשמל

אין זה סוד שמכשירי חשמל יכולים “לזלול” חשמל רב, ולהגדיל את הוצאות הבית השוטפות בצורה משמעותית. אז מה עושים כדי לחסוך בצריכת החשמל ולהפחית את חשבון החשמל? קבלו מספר טיפים שיסייעו לכם להקטין את צריכת החשמל החודשית והשנתית.

פעולות להקטנת צריכת החשמל בבית:

  • במידה ואתם עומדים בפני רכישה של מוצרי חשמל לבית, העדיפו תמיד מוצרי חשמל חסכוניים, בעלי דירוג אנרגטי גבוה (A) וכאלו שפועלים בטכנולוגיית אינוורטר. לעיתים, מוצרים אלו יהיו יקרים יותר בהשוואה לאחרים, אך חשבו על כך כהוצאה חד-פעמית, שבעתיד תחסוך לכם המון כסף. מכשירי חשמל חדשים, המיוצרים על פי התקנים הבינלאומיים המחמירים, פועלים בטכנולוגיה חדשנית החוסכת באופן ניכר בסך צריכת החשמל הביתית, וזאת לעומת מכשירי חשמל שיוצרו בעבר ואינם מותאמים לטכנולוגיות החדשות.
  • כדי לצרוך פחות אנרגיה, כדאי קודם כל לצמצם עד כמה שאפשר בפעילותם של זוללי החשמל בבית כמו דוד החשמל, מכונת הכביסה ומייבש הכביסה, שסך צריכת החשמל שלהם גבוהה בצורה משמעותית לעומת מוצרי חשמל כמו: מדיח כלים, מאוורר תקרה עם שלט ואפילו מקרר, אף על פי שהוא פעיל לאורך כל היממה.
    סך הצריכה השנתית של כל אחד מהמכשירים הללו הוא משמעותי ומהווה נתח נכבד מתוך כלל התשלום שלנו לחברת החשמל. כמובן שאנו לא מצפים מכם להתקלח במים קרים או לחזור לימים שבהם היו מכבסים את הבגדים בנהר, אך בעזרת מספר פעולות די פשוטות, תוכלו להפחית בצורה משמעותית את צריכת החשמל של המוצרים הללו:
  • רכשו טיימר לדוד החשמל והגדירו לו פרק זמן ספציפי שבו הוא נדלק במהלך היום – השתדלו להגדיר שעה שקרובה לזמן שבו אתם מתקלחים כדי שהמים יישארו חמים. לחלופין, שקלו לרכוש מחמם מים על גז, שנחשב חסכוני וזול יותר לטווח הארוך.
  • השתמשו בתכניות חסכוניות וקצרות במכונת הכביסה, דאגו להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה והימנעו מתוכניות אוטומטיות קבועות בעל תצרוכת חשמל גבוהה.
  • הרבו לייבש את בגדיכם באוויר הפתוח, על חבלים בחדר הכביסה, או אפילו על מתלה כביסה במרפסת ובבית. גם אם אתם מעוניינים להשתמש במייבש הכביסה, ייבשו תחילה את הבגדים על החבלים, ורק לאחר מכן הכניסו למייבש – זה יקצר בצורה משמעותית את משך העבודה של המייבש ויחסוך לכם בהרבה חשמל.
  • מדיח כלים אינו בין זללני החשמל אך למרות זאת אם תקוצר התכנית שלו, הוא יצרוך פחות חשמל. אפשר לוותר על פעולת הייבוש האוטומטי המתבצעת בסוף התכנית ולאפשר לכלים להתייבש לבד באוויר. אם מדובר בכלים בודדים, אפשר לשטוף אותם ידנית ללא הפעלת המדיח כלל, אלא רק כשמצטברים כלים רבים בעת בישול או אירוח.
  • חסכו בתאורה בבית – רכשו נורות לד, החסכוניות בחשמל ועמידות לפרקי זמן ארוכים בגופי התאורה. למרות העלות הגבוהה של הרכישה הראשונית, בהשוואה לנורות רגילות, בטווח הארוך מדובר בצעד מבורך שיחסוך לכם הרבה מאד כסף באחזקת הבית. בנוסף, הקפידו לסגור מתגי אור ברחבי הבית בחדרים שבהם אין פעילות, ועמעמו חלק מהאורות.
  • בארץ חמה כמו ישראל, כמעט בכל בית מותקנים מזגנים, הפועלים שעות רבות במהלך ימי הקיץ השרביים. מדובר במכשיר הצורך לא מעט חשמל (אלא אם המזגן בדירתכם עובד בטכנולוגית אינוורטר שהינה חסכונית במיוחד), ולכן כדאי להשתמש בו בתבונה.
  • רכשו מזגן שגודלו תואם את החדר או החלל שאליו הוא מיועד – אין צורך לרכוש מזגן עוצמתי וגדול במיוחד לחדר השינה.
    כוונו את המזגן ל-24-25 מעלות – מדובר בטמפרטורה אידאלית שהינה חסכונית בחשמל. ככל שתכוונו את המזגן על מעלות נמוכות יותר ותגדירו את עוצמת זריקת האוויר על האופציה החזקה ביותר – כך תצרוכת החשמל תעלה בצורה משמעותית.
  • הקפידו לבצע טיפול רבעוני במזגן וניקוי הפילטר, דבר שיקל על עבודתו של המזגן – הוא יתאמץ פחות וכך יצרוך פחות אנרגיה.
    התקינו מאווררי תקרה ברחבי הבית – מדובר בפתרון אולטימטיבי שגם חוסך בחשמל וגם בריא יותר עבורכם. בימים שאינם חמים במיוחד, אפשר ליהנות מזרימת האוויר באמצעות המאוורר ללא צורך בהפעלת המזגן. הפעלת מאוורר תקרה מייצרת בריזה תמידית המתפזרת בחלל החדר, מפחיתה את הצורך בהפעלת מאווררי קיר או מזגנים, וחוסכת לכם הרבה כסף בחשבון החשמל.
עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday