דגשים לבחירת תאורה לבית ולגינה

תאורה היא כבר מזמן לא נושא פונקציונלי בלבד. אם פעם התפקיד היחיד של מנורה היה להאיר חלל, הרי שהיום אנו כבר יודעים כיצד להשתמש בתאורה נכונה על מנת ליצור אווירה, לרגש, להפתיע, להדגיש אלמנטים מסוימים ולטשטש אלמנטים אחרים. תאורה יכולה להיות חלק אינטגרלי מעיצוב כולל, כאשר גופי התאורה בולטים ומהווים אלמנט בלתי נפרד מחלל החדר, ולעומת זאת התאורה יכולה גם להיות נוכחת מבלי שגופי התאורה יהיו מורגשים כלל.

מה צריך לשאול לפני שמדליקים את האור?

באופן כללי, בחירת התאורה לבית צריכה להיות שקלול של מספר גורמים שונים. כל חדר, כמובן, זקוק לתאורה ייחודית עבורו, ואם יש גם גינה אזי מדובר בעיצוב תאורה שונה לגמרי, אבל באופן כללי קיימות מספר שאלות מנחות שכדאי לשאול לפני שבוחרים את הגופי התאורה:

  1. מה ברצונכם להאיר? האם נדרשת תאורה עבור חלל גדול או קטן?
  2. האם גוף התאורה יתמזג בעיצוב או שתהיה לו נראות ובולטות משלו?
  3. מה גוון התאורה שאתם מעדיפים אף אחד לא אמר שאור חייב להיות תמיד לבן או צהוב, אז למה שלא תפתחו את הראש ותקדמו בברכה צבעים נוספים?
  4. איזו אווירה אתם רוצים ליצור בחדר? האם אווירה נינוחה ומשפחתית, אולי אווירה רומנטית או אחרת?
  5. בהנחה שאתם בוחרים גופי תאורה שלא כחלק משיפוץ כולל אלא כתוספת לכל מה שכבר קיים בבית – אילו רהיטים יש בחדר? מה הסגנון שלהם ושל אביזרים אחרים שיש בחדר?
  6. ואין מנוס מאחת השאלות החשובות ביותר: מה התקציב העומד לרשותכם?

שימו לב שאת השאלות הללו יש לשאול לגבי כל חדר בנפרד שכן תשובות לשאלות הללו עבור המטבח תהיינה שונות מאלו שהן עבור חדר האמבטיה וכמובן מהגינה וכדומה.

דבר מעניין שרבים נוטים שלא לשים לב אליו הוא שתאורה פירושה במקרים רבים גם צל, ולעיתים בחירת התאורה פירושה בחירה אוטומטית ולא תמיד מודעת של הצללה. זו הסיבה שבמטבחים, למשל, בדרך כלל נראה יותר שימוש בגופי תאורה המפזרים את האור לכל הכיוונים מאשר גוף תאורה אחד שבזוויות מסוימות עלול לגרום לכך שאדם שמבשל יטיל את צלו על משטח העבודה שמולו. מאידך, ההצללה יכולה להיות אלמנט מעניין שניתן לנצל בעת בחירת גופי תאורה, כך שניתן יהיה להדגיש במכוון צדדים מסוימים של חדר כלשהו ולהצניע צדדים אחרים שלו.

דגשים לגבי בחירת תאורה לגינה

תאורה קובעת אווירה לא רק בחדרי הבית אלא גם בגינה. היא יכולה להיות תאורה מזמינה שהופכת את הישיבה בגינה לחוויה כיפית עבור בני הבית ואורחים, ובו בזמן להוות גורם מרתיע בפני פורצים וגנבים, חלילה.

בעוד בחדרי הבית נהוג שגופי התאורה מאירים את החלל ופחות מדגישים אלמנטים בו, הרי שבעיצוב גינה המצב בדרך כלל הפוך: ניתן לראות יותר שימוש בגופי תאורה חבויים ושקועים על מנת להאיר שבילי גישה ומעברים, ואילו צמחים מסוימים זוכים להיות מוארים על ידי גופי תאורה חזקה ובולטים שיתנו להם נוכחות משמעותית. חלק מגופי התאורה הללו ניתנים למיקום על הקרקע, אחרים יכולים להיתלות על ענפי עץ או שיחים, ואפשר אפילו להטמיע גופי תאורה בתוך צמחים עצמם.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday