דברים שכדאי לבדוק לפני שעוברים לדירה חדשה

מזל טוב, החלטתם לעבור דירה! הכי כיף להיכנס לבית חדש, לעצב אותו בדיוק כמו שאתם רוצים, וליהנות. הבעיה היא שכדי להגיע להנאה הזו צריך קודם למצוא את הדירה הנכונה.

זה לא סוד ששוק הדירות בארץ קשה, ושיטת כל הקודם זוכה מככבת בו בחזקה. בשביל לשפר את הסיכויים, כדאי מאוד להגיע מוכנים כאשר מגיעים לצפות ולהתרשם מדירה אופציונלית. מה זאת אומרת, מוכנים? הכנו בשבילכם רשימת נקודות לבחינה ודברים שטוב שיהיו כבר בהישג ידכם, כדי שתוכלו לקבל החלטה חכמה. האופציה הכי נוחה היא לשכור חברת בדק בית שתבצע עבורכם את כל הסקירות הנחוצות בעלות שווה לכל כיס, ותחסוך מכם הרבה כאב ראש ושאלות שנשכחו.

כשאתם מגיעים לראות דירה המוצעת למכירה או להשכרה, תמיד צריך לשים לב לליקויים. לא פעם הם נסתרים, חבויים מהעין, ולפעמים תתקלו בבעלי דירה שיעדיפו להסתיר או לייפות את המצב. אז מה בודקים?

 

נזקי מים – רטיבות, נזילות, עובש. רטיבות בקיר פנימי מעידה לרוב על תקלה כלשהי בצנרת, בעוד שרטיבות בקיר חיצוני מרמזת שהמקור הוא באיטום המבני. אם מדובר בדירה להשכרה, הרי שלכם כשוכרים זה לא אמור לשנות, כי בעל הבית צריך לטפל ברטיבות מכל סוג. אך אם מדובר בדירה לרכישה, כדאי מאוד שתבדקו את חומרת הנזק ותאמדו אותו, משום שהוא עשוי להיות כרוך בהוצאות כבדות. בררו האם מדובר בתופעה חוזרת או חדשה. בדקו גם ברזים דולפים (ועל הדרך, לחץ מים), וחפשו סימני עובש, הנוטים להתחבא מאחורי ארונות הצמודים לקירות האמבטיה. אם יש מזגן, בקשו להפעיל אותו ובדקו שהוא לא מטפטף.

 

סדקים, מרצפות רופפות – סדקים קטנים בקיר לא אמורים להטריד אתכם יותר מדי, וניתנים לתיקון מהיר. סדקים גדולים, לעומת זאת, צריכים להדליק נורת אזהרה. למען בטיחותכם, ודאו שאין מרצפות רופפות או שבורות או פאנלים מנותקים, ואם יש, חייבו את המשכיר לתקן, או שתאמדו את הנזק ותורידו אותו ממחיר הקנייה של הדירה.

 

מידות – אל תגיעו למצב בו נכנסתם לדירה ורק אז גיליתם שהמקרר לא נכנס בגומחה. מדדו את הרהיטים הגדולים ומכשירי החשמל מראש, כך שהנתונים יהיו לכם ביד כבר כשאתם מגיעים לראות דירה פוטנציאלית. ואל תשכחו לקחת אתכם מטר! הלא גם את הדירה החדשה צריך למדוד ולוודא שהכל נכנס.

 

חשמל – בדקו מה מצב השקעים בדירה? האם יש מספיק, והאם הם פזורים באופן נוח? דבר נוסף שלא רבים חושבים עליו – וודאו שמערכת החשמל מתאימה לצרכים שלכם. אם מכשירי החשמל שלכם מסתכמים במקרר ומיקרוגל, תוכלו לחיות בשקט עם מערכת חד-פאזי. אבל רובינו מפעילים יותר ממכשיר חשמלי אחד בבת אחת, ולכן צריכים מערכת תלת-פאזי. בכל מקרה, שאלו מראש כדי שלא תופתעו אחר כך.

 

אור, שכנים, וכל השאר – עד כמה הדירה מוארת? אפשר ומקובל לבוא בשעות שונות של היום כדי לבחון את כמות האור הנכנסת לדירה. אל תתביישו לשאול על השכנים, ואפילו לשאול את שאר דיירי הבניין על שביעות רצונם מהבניין. גם הסביבה חשובה. אל תשכחו לשאול אם מתוכננות עבודות תמ”א בסביבה הקרובה, וכן על מידת הרעש מהרחוב.

 

טאץ’ אחרון – יש אלמנטים עיצוביים שלא אהבתם, או שהייתם רוצים להכניס? אם מדובר בדירה לרכישה, הרי שתוכלו לעשות ככל העולה על רוחכם, אך אם מדובר בדירה להשכרה, שאלו מראש את בעלי הבית אם ניתן לצבוע קירות, לקדוח, להחליף ידיות או כל דבר אחר שנראה לכם שתרצו לעשות כדי להפוך את הדירה לבית.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday