באיזה שלב בשיפוץ הבית כדאי לבחור מוצרי חשמל

שיפוץ הבית הוא תהליך מורכב, ארוך, יקר ולעיתים מסובך, מלוכלך ומתיש – אבל בסופו אתם זוכים להיכנס לבית החלומות שלכם: הקירות בדיוק בצבע שאתם אוהבים, הרהיטים מסודרים בדיוק איך שנוח לכם, ומכשירי החשמל נמצאים בדיוק במקומם האידיאלי, נוחים לתפעול ומשתלבים באופן נפלא בעיצוב הכללי של הבית.

הבעיה היא שתהליך השיפוץ כל כך מורכב ממילא, שרבים תוהים מתי בדיוק צריך לבחור את מוצרי החשמל. מצד אחד לא תרצו שהטלוויזיה החדשה תתכסה באבק כשהפועלים עובדים סביבה, ומצד שני לא נעים לגלות רגע אחרי השיפוץ שחסרים לכם שניים או שלושה שקעי חשמל במטבח לטובת המיקרוגל ותנור האפייה…

לזכור כל הזמן את מכשירי החשמל

התשובה לשאלה שבכותרת היא שאת מוצרי החשמל צריך לקחת בחשבון כמעט לכל אורך תהליך השיפוץ. תחילה יש לחשוב עליהם בשלב התכנון, החל כמובן בשאלה לאילו מכשירי חשמל תזדקקו. סביר להניח שבסלון שלכם תהיה טלוויזיה גדולה שמולה תוכל לשבת כל המשפחה, אבל האם תהיינה טלוויזיות גם בחדרי השינה של ההורים ו/או הילדים? תהיה התשובה אשר תהיה, עליכם לדאוג לשקעי חשמל בכל החדרים הרלוונטיים.

שאלות אחרות אפשר לשאול בקשר למטבח. רוב הסיכויים הם שתזדקקו למקרר ולמיקרוגל, אבל השאלה האם תצטרכו גם מעבד מזון, מנגל חשמלי או מכשיר להכנת ופל בלגי שיעמדו באופן קבוע על השיש שלכם כבר תלויה בעד כמה אתם חובבי בישול ואפייה.

בכל מקרה, התחילו את תכנון השיפוץ כשבידכם רשימה מלאה ככל האפשר של מכשירי החשמל שתזדקקו להם; ובהמשך, ככל שהשיפוץ מתקדם לקראת סיומו, ודאו שהוא אכן יוצא לפועל כמתוכנן; למשל, שהפועלים השאירו די מקום עבור התנור, או שמספר השקעים בפועל תואם למספרם המתוכנן.

לא לשכוח את הזווית העיצובית

תכנון השיפוץ צריך להיות מצד אחד פונקציונלי ומצד שני עיצובי. לא מספיק שתהיה לנו מכונת כביסה בקרבת מקום למייבש הכביסה, אלא גם כדאי ששניהם יהיו תואמים עיצובית זה לזה ולכל חלל החדר שבו הם נמצאים; יתרה מכך, יתכן שהדגם הספציפי של מכונת הכביסה שתרצו להזמין ישתנה בהתאם לעיצוב של החדר בו היה תעמוד, וכך היא תהיה שונה לגמרי אם היא תיועד להצבה במרפסת שירות או בחדר האמבטיה.

בנוסף כדאי לקחת בחשבון שככל שאנו מבלים יותר זמן בחדר מסוים בבית, כך העיצוב שלנו חשוב לנו יותר. במטבח או בסלון נרצה שהאווירה תהיה נעימה וחמימה, ולכן נבחר צבעים מסוימים, קו עיצובי שמשפיע על גודל הארונות, סגנון הידיות – וכן, גם עיצוב מכשירי החשמל. כך למשל בחירה של תנור אפייה בעיצוב כפרי עתיק לא תתאים לעיצוב מטבח בסגנון הייטקיסטי מודרני, אבל תהיה מושלמת עבור מטבח בסגנון איטלקי כפרי של פעם.

לסיכום

רובנו לא משפצים את הבית בתדירות גבוהה. העלות, הטרחה והלכלוך הם לא דבר שאנחנו נהנים ממנו במיוחד. דווקא מסיבה זו, כאשר אנחנו משפצים את הבית ומלווים את השיפוץ ברכישה של מכשירי חשמל חדשים, אנחנו מצפים שהם ישרתו אותנו נאמנה זמן רב ככל האפשר. לפיכך חשוב לקחת בחשבון את מכשירי החשמל כבר מן הרגע הראשון של התכנון, ועד לסיום השיפוץ.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday