איך לשמר את מכשירי החשמל לאורך זמן?

עידן השפע של המאה ה-21 הביא את רובנו להעדיף לקנות משהו חדש במקום לתקן אותו. בין אם זו העובדה שמכשירי חשמל רבים עולים היום פחות משעלו פעם, התחזקות שוק הפרסום שמשדר לנו מסרים כאילו אנחנו חייבים שיהיה לנו בבית את הדגמים העדכניים ביותר או פשוט רצון עז להתחדש כמה שיותר – אם הברירה היא בין לזרוק או לתקן, בדרך כלל נעדיף לזרוק ולקנות חדש.

זה נכון לגבי בגדים, מכשירי חשמל, סמארטפונים ומה לא, אבל לפעמים יש אפשרות שלישית: פשוט להימנע מהדילמה. בפרט כאשר מדובר על מכשירי חשמל, הרי ששמירה עליהם במצב טוב לאורך זמן רב תמנע את קלקולם ותחסוך את הצורך בקבלת ההחלטה האם לקנות חדש או לא.

הסוד לשמירה על מכשיר חשמל לאורך זמן

הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות למען מכשירי החשמל שלכם, אשר ימנע את שחיקתם וירחיק את היום שבו יתקלקלו, הוא פשוט להשתמש בהם כפי שאתם אמורים להשתמש בהם.

בכל פעם שאתם רוכשים מכשיר חשמל, מצורפת אליו חוברת הוראות. רובנו לא נוהגים לקרוא אותה, כי “מה הבעיה, אנחנו יודעים איך להפעיל את זה”, אבל חשוב לקרוא את החוברת הזו לפחות פעם אחת לפני שמתחילים להשתמש במוצר. גם אם זו אותה טלוויזיה שיש לחברים שלכם, גם אם זה דגם מתקדם יותר של מכונת כביסה שכבר הייתה לכם וכן הלאה.

הסיבה היא שבחוברת ההוראות הזו קיימים הוראות לתפעול נכון של המכשיר החשמלי על פי הוראות היצרן, וככל שתקפידו להשתמש בו בהתאם להוראות הללו כך יאריכו חייו. הכוונה היא לא לדברים הברורים מאליהם, כגון שאסור להכניס דברי מתכת למיקרוגל או להפיל את הטוסטר לתוך מים, אלא גם לנושאי תחזוקה שגרתיים: איך לנקות את המכשיר, מה אפשר לעשות איתו, מה מומלץ שלא לעשות ומה אסור בתכלית האיסור לעשות.

דגשים נוספים אודות מכשירי חשמל נפוצים

מזגן: אחת לחודש מומלץ לפתוח את המזגן, לשלוף בזהירות את המסנן ולשטוף אותו במי ברז. אז יש להמתין עד שיתייבש באופן מוחלט ולהחזירו למקומו. אחת לחודש כדאי גם לנקות את המזגן עצמו במטלית לחה. בנוסף מומלץ לבדוק האם היחידה החיצונית של המזגן נמצאת בסביבת צמחייה העלולה לחסום את יציאת האוויר ולהקשות על פעולת המנוע, ואם כן יש לגזום אותה.

מקרר: מומלץ למרוח מעט וזלין על גומיות האיטום שבדלת פעם אחת בחודש, מה שיאריך את חייהן ויקל על פעולת המדחס. בנוסף כדאי להימנע מפתיחות מרובות של דלת המקרר, ואם בישלתם ואתם רוצים להכניס פנימה סיר, השתדלו לצנן אותו ככל האפשר עוד בטרם ייכנס למקרר – למשל באמצעות העמדה שלו על השיש עד שיגיע לטמפרטורת החדר.

מכונת כביסה: לפני שאתם מכניסים מכנסיים למכונת הכביסה, ודאו שהכיסים ריקים לגמרי. מטבעות או ניירות עלולים לפגוע בפעולת התוף. בנוסף, כדאי לרכז גרביים ובדים קטנים אחרים בשק ייעודי לכביסה, גם כדי לא לאבד גרביים וגם כדי שלא ייתקעו בין גוף המכונה לבין התוף ויקשו על פעולתו. אחת לכמה חודשים כדאי גם לנקות את הפילטר של המכונה, ומעת לעת מומלץ להפעיל את המכונה כשהיא ריקה (תכנית קצרה, כ-70 מעלות) ועם מעט מלח לימון כדי לנקות את האבנית מן החלקים ולמנוע סתימות.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday