איך בוחרים מקרר? מה כדאי לבדוק במקרר?

מקרר זו קנייה גדולה שתישאר אתכם הרבה זמן, ורוב הסיכויים שהוא יהיה מרכז המטבח שלכם. כשמדובר בקנייה עם משמעות כזו, חשוב שתבחרו היטב את המקרר הנכון. אז מה כדאי לכם לבדוק לפני הקנייה? באנו לעשות לכם סדר. איך בוחרים מקרר? מה כדאי לבדוק במקרר?

איזה גודל כדאי לי לקנות?

כמובן שלכל אחד יהיה צורך שונה במקרר הביתי שלו. צעירים וסטודנטים, לרוב, יסתפקו במקרר קטן, או “מקרר משרדי” כפי שנהוג לכנותו ומשפחות או משרדים ובעלי עסקים קטנים יעדיפו באופן טבעי מקררים גדולים יותר. נפח המקררים מגוון מאוד ונע בין מקררי מיני בנפחים של עד 22 ליטרים – לרוב לחללים קטנים מאוד כמו כלי רכב, ועד מקררים בעלי נפח גדול מ-700 שמתאימים למשפחות גדולות מהממוצע ומשרדים גדולים, ועד מקררים תעשייתיים ענקיים.

לבחירה נכונה של הגודל יש משמעות ממספר בחינות:
צריכת אנרגיה – גם אם יש לכם הרבה מקום בדירה, לא תמיד יהיה נכון לרכוש את המקרר הגדול ביותר. מקררים קטנים יותר ידרשו, לרוב, פחות אנרגיה כדי לקרר את החלל. ההיגיון הוא פשוט – ככל שהחלל קטן יותר, קל יותר להגיע לטמפרטורה הרצויה לכן המדחס יעבוד פחות וצריכת האנרגיה תרד. על כך יש לבדוק את היעילות האנרגטית של המקרר*.
גודל פיזי – במיוחד בחללים קטנים צריך להיות מדויקים בבחירת המקרר כדי לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר. במידה ומדובר במטבח קטן מאוד מקרר משרדי בנפח של 50-200 עשוי להתאים ולעיתים להיכנס לתוך שטח הארונות, כך לחסוך מקום יקר. במידה ואין מצוקת מקום אך גם אין צורך בחלל קירור גדול – מקררים בינוניים בנפחים של 200-400 עשויים להיות קנייה חכמה, וכשיש מקום גדול ושימוש תדיר במקרר – נפחים גדולים של 400 או גדולים מאוד – כלומר מעל 700, עשויים להיות קנייה נבונה.
איזה סוג מתאים לי? אלו רוב סוגי המקררים שניתן למצוא כיום בשוק
אמנם מאז המקרר הראשון לא היה שינוי גדול, אבל ניתן למצוא מקררים בצורות שונות שעשויות להשפיע על הרכישה ולשדרג לכם את המטבח. בואו נסקור מספר תצורות:
מקפיא עליון – המקרר השכיח ביותר. ברוב המקרים מדובר במקרר בעל שתי דלתות, אחת מעל השנייה, כאשר העליונה ברוב המקרים היא חלל המקפיא והתחתונה היא חלל קירור. ניתן לברור טמפרטורות שונות לשני החללים בהתאם לאופי השימוש ולקבוע טמפרטורות שונות לשני החללים. במקררים מסוימים אף ניתן להחליף בין תאי הקירור וההקפאה.
מקפיא תחתון – בדומה לסעיף הקודם, חברות מסוימות רצו להרחיב את ההיצע שלהן וקבעו שתא ההקפאה יהיה למטה, זאת כיוון שרוב השימוש מתמקד בתא הקירור ולא ההקפאה, לכן החלפה ביניהם שמה את עיקר המצרכים בגובה העיניים. כאמור בסעיף הקודם – ישנן מקרים שניתן להחליף בין התאים לפי הצורך.
דלת לצד דלת (Side By Side) – המקררים שהפכו לנפוצים בארה”ב הגיעו מהר מאוד גם לישראל מסיבות שקשורות בנוחות ומראה. מקררים אלו הגיעו לרוב בנפחים גדולים וקרצו לרבים בגלל הצורה הסימטרית שבסופו של דבר נראתה טוב יותר במטבח. מעבר לכך תאי הקירור וההקפאה שהיו שווים בגודלם התאימו לרבים, אך מקררים נוספים מציעים את התצורה בגדלים שונים לשתי הדלתות, בהתאם לצורך.
ריבוי דלתות – בעידן המודרני היצרניות יציעו כל שביכולתן כדי למשוך קונים פוטנציאליים, מה שהוביל חברות מסוימות להציע בחירה מקסימלית באמצעות חלוקה מרובה של תאים. מקררים ביתיים עשויים להגיע היום עם 3 או 4 דלתות מה שבעצם מעיד על שילוב של כל הסוגים – במקרר אחד ובד”כ בנפח גדול מהממוצע. במקרר מסוג זה כדאי לכם לבחור אם אתם מעדיפים הפרדה גבוהה או שיש לכם צורך מתקדם בשמירת מזון בטמפרטורות שונות.
קירור או הקפאה בלבד – ישנן גם מקררים או מקפיאים שמגיעים ללא חלוקה, שתפקידם במקרים שונים הוא לשמש כהרחבה למקרר הביתי. מקפיאים או מקררים כאלו מגיעים גם הם בנפחים שונים ועשויים להיות פתרון טוב למי שצריך נפח נוסף למקרר הקיים ולא רוצים להחליף את הקיים בעלות גבוהה.

 

טכנולוגיות נפוצות במקררים – מילון מונחים

אחרי שהבנתם את העיקר, הנה מספר מונחים נוספים שיעזרו לכם לבחור את המקרר הנכון עבורכם:
No Frost – הפשרת חלל המקפיא והימנעות מהיווצרות שכבות קרח במקרר.
פיזור קור אחיד – במקררים רבים ישנן טכנולוגיות שדואגות לשמור על טמפרטורה אחידה בכל חלל הפנים של המקרר.
קירור מהיר – במקררים מסוימים ישנה אפשרות להפעיל את המקרר במצב “טורבו” כדי לקרר אותו במהירות המרבית. פונקציה זו יעילה אחרי במיוחד בהפעלה ראשונה או אחרי קניות כשהחלל התחמם.
*דירוג אנרגטי – יעילות אנרגטית מתבטאת באותיות A-G כאשר A הוא הטוב ביותר. כפי שציינו במאמר – צריכה נמוכה עוד יותר מתבטאת במקרר קטן יותר שמתאים לחלל שלכם ויש להצליב בין השניים.
קיוסק – במקררים מסוימים יש אופציה למזיגת מים קרים או קוביות קרח ישירות מהמקרר, בלי הצורך לפתוח את הדלת.
התראת דלת פתוחה – מקררים מסוימים מתחילים לצפצף כאשר הדלת פתוחה בפרק זמן מסוים, לרוב דקה או יותר.

ישנם מונחים רבים נוספים כאשר היצרנים עשויים להשתמש בשמות שונים עבור טכנולוגיות דומות לכן בחרו את הפונקציות המתאימות לכם ביותר.

חברת פוג’יקום מציעה שלל מקררים שיתאימו לכל חלל וכל מטרה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday