איך בוחרים טלוויזיה?

בימינו יש כמעט בכל בית לפחות טלוויזיה אחת וברוב המקרים אף יותר. עם התפתחות תחום מסכי הצפייה, גדל גם מגוון סוגי המסכים בשוק. כעת לכל מסך טלוויזיה יש המון מאפיינים שבעבר לא ייחסנו להם משמעות רבה, מגודל המסך, דרך הרזולוציה, הטכנולוגיה ועד לזווית הצפייה שלו. במאמר הזה תוכלו להבין איך לבחור את מסך הטלוויזיה המתאים ביותר עבורכם.

גודל המסך
גודל המסך הוא הגורם העיקרי המשפיע על התאמת המסך לחלל הצפייה בו אנו רוצים להציב אותו.
הנוסחה המוכרת לחישוב גודל המסך ביחס למרחק הצפייה היא: מרחק הצפייה (במטרים) כפול 15. לדוגמה, כשמרחק הצפייה הוא כ-4 מטרים, יתאים מסך בגודל 65 אינץ’.
בשנים האחרונות עם שיפור איכות התמונה והרזולוציה של מסכי הצפייה, נוסחה זו לא מחויבת במציאות, ובפועל ניתן ליהנות מתמונה חדה וברורה גם כאשר צופים מטווח קרוב יותר.
הדרך הטובה ביותר כדי להחליט מהו גודל המסך האופטימלי לחלל שלכם, היא לבדוק באולם התצוגה את איכות הצפייה במסך הרצוי, ממרחק דומה לזה שבסלון או בחדר השינה הפרטי שלכם.

רזולוציה
מה שמשפיע על איכות התמונה היא הרזולוציה – ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, כלומר ככל שכמות הפיקסלים שיש במסך גדולה יותר, כך התמונה תהיה חדה וברורה יותר.
הרזולוציה הנמוכה ביותר שעדיין מאפשרת צפייה ברמה טובה היא HD (רזולוציית 1080X720 פיקסל). היא תגיע בדרך כלל במסכים זולים או קטנים (32 אינץ’).
לאחר מכן יש את רזולוציית FULL HD, האיכות שבה משתמשים רוב השידורים בישראל. מסכי טלוויזיה בעלי רזולוציית FULL HD הינם די זולים ומומלצים בעיקר עבור אנשים אשר אינם רוצים להשקיע כסף רב ברכישת מסך טלוויזיה, אך יחד עם זאת מעוניינים ליהנות מתמונה איכותית וחדה.
הרזולוציה האיכותית ביותר היא רזולוציית 4K – מדובר אומנם במסכי טלוויזיה יקרים יותר, אך מדובר בהשקעה לטווח הרחוק משום שבקרוב, התכנים המשודרים בערוצים המסחריים, יהיו מופקים ברזולוציה הזו, בדומה לנטפליקס, שכבר התחילו להפיק תכנים ברזולוציית 4K.

זווית צפייה
חשוב להתייחס לגודל פינת הצפייה ואופן סידור הישיבה בה, על מנת להתאים מסך טלוויזיה בעל זווית צפייה טובה שתתאים לכל הצופים, ותייצר חווית צפייה מהנה.
לדוגמה: לרוב מסכי הצפייה יש זווית צפייה טובה של לפחות 170 מעלות מכל צד, שאמורה להספיק למי שרוכש את המסך לשימוש פרטי וביתי. ישנם מסכים בעלי זווית רחבה יותר, אך יש לקחת בחשבון שככל שזווית הצפייה פחות מוגבלת ויותר רחבה, כך עלות המסך תהייה גבוהה יותר.

Smart TV
טכנולוגיה די חדשה שהגיעה אלינו היא ה-Smart TV – מדובר בטכנולוגיה המאפשרת בנוסף לצפייה רגילה גם גלישה וצפייה בתכנים מרשת האינטרנט, שימוש באפליקציות ושיתוף קבצים. מעין “סמארטפון” גדול. טלוויזיות התומכות בטכנולוגיה זו הינן יקרות יותר, אך בהחלט שוות את המחיר בעבור אוהבי חדשנות ואנשים המרבים לצפות בתכנים ברשת האינטרנט. כאשר בוחרים מסך טלוויזיה התומך בטכנולוגיה הזו, יש לבדוק האם הוא תומך בכל סוגי הקבצים, האם יש לו חיבור רשת אלחוטי מובנה, האם המסך הראשי נוח וקל לתפעול והאם השלט הרחוק עובד כראוי ולא נתקע ואיטי.

לסיכום
כפי שראינו, ישנו מגוון רחב של מסכי טלוויזיה כיום המאפשר התאמה כמעט לכל צורך ולכל תקציב.
ישנם משתנים רבים וחשובים שיש לשים לב אליהם ולבדוק לפני שמחליטים איזה מסך טלוויזיה לקנות.
הגדלים השונים, איכות התמונה המשתנה ממסך למסך, המחיר וגם הטכנולוגיות הנוספות, הם אלה שבסופו של דבר יכריעו באיזה דגם תבחרו.
חשבו עם עצמכם מהם המאפיינים להם אתם זקוקים במסך טלוויזיה שלכם, וכך תוכלו לבחור בין הדגמים השונים. בהצלחה!

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday