איך בוחרים את גודל מסך הטלוויזיה האידאלי

טלוויזיה היא אחד המכשירים החשמליים המרכזיים בבית. בין אם אתם אוהבים לצפות במשחק עם החבר’ה או להתכרבל על הספה עם בן/בת הזוג וליהנות מסרט טוב, הטלוויזיה מספקת לכם חוויה נעימה – ואם אתם רוצים ליהנות ממנה כמו שצריך, כדאי לדעת שהיא מושפעת מאוד מגודל המסך.

גודלו של מסך טלוויזיה נמדד על פי אורכו של האלכסון הנמתח מפינה אחת שלו אל הפינה הנגדית. מרחק זה נמדד באינצ’ים, כאשר יחס ההמרה הוא בערך שניים וחצי סנטימטרים לאינץ’ אחד. ואמנם, נהוג לחשוב שהישראלים אוהבים את מסך הטלוויזיה שלהם גדול ככל שמאפשר להם התקציב והמקום על הקיר, אולם למעשה יש דבר כזה “גדול מדי”. למשל, אם כואבות לכם העיניים, הראש או הצוואר לאחר צפייה ממושכת בטלוויזיה, יתכן שגודל המסך פשוט לא מתאים.

אז במה תלוי גודל המסך וכיצד בוחרים את הגודל האידאלי? התשובה תלויה במספר פרמטרים:

ממדי החדר ומרחק הצפייה

הגורם החשוב ביותר לקביעת גודל מסך הטלוויזיה המתאים הינו גודל החדר בו היא תוצב, שכן ממדי החדר משפיעים במישרין על המרחק בין המסך לבין הצופה. גודל מסך שאינו מתאים עלול לאלץ אתכם לאמץ את עיניכם או לפגוע בחוויית הצפייה בגלל תמונה שאיננה איכותית (כך למשל אם אתם מבחינים בפיקסלים שמרכיבים את התמונה, פירוש הדבר שאתם יושבים קרוב מדי למסך).

מרחקי צפייה מקובלים שמשפיעים על גודל המסך: בחדרים קטנים או במטבחים, כאשר בין הצופה למסך מפרידים כשני מטרים, בדרך כלל מתאימים מסכים בגודל 28 עד 32 אינץ’. בסלון או בחדרים גדולים בהם מרחק הצפייה מגיע עד שלושה מטרים אפשר להגיע עד 35-40 אינץ’, ואם התמזל מזלכם והסלון רחב ידיים במיוחד אז מומלץ לבחור במסכים שבין 50 ל-60 אינץ’ ואף למעלה מכך.

גורמים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

צורת המסך: קיימים דגמי טלוויזיה מסוימים בהם המסך הוא קעור ולא שטוח. זאת על מנת לשפר את חוויית הצפייה – אולם הדבר נכון רק עבור מי שצופה במסך הישר ממרכז הסלון. אחרים, הצופים בזויות אחרות, עשויים לחוש שחוויית הצפייה שלהם נפגמת בגלל איכות תמונה נמוכה, “מריחות” כתמי אור וכדומה.

שיקול בטיחות: זכרו שככל שהטלוויזיה גדולה יותר, כך היא גם כבדה יותר. אם אתם מתכננים להציב אותה על גבי שידה או שולחן, ובפרט אם יש בבית ילדים קטנים – עדיף לבחור במסך קטן יותר.

אל תאמינו למה שקורה בחנות: נניח שהחלטתם שהטלוויזיה האידאלית עבור הסלון שלכם היא טלוויזיה 55 אינץ’; אתם הולכים לחנות, מבקשים לראות טלוויזיה בגודל הזה – ופתאום, ליד כל המסכים המרצדים של שלל טלוויזיות מדגמים שונים, איכשהו נדמה שזה קצת קטן מדי ואולי כדאי לקנות מסך גדול יותר. ובכן, מדובר בתעתוע. היצמדו לתכנית המקורית שלכם, שקיבלתם מתוך חישוב הגיוני שלקח בחשבון ממדי חדר, מרחקי צפייה, זוויות צפייה וכדומה, וקנו את המסך שבחרתם מראש.

לסיכום

אם הגיע הזמן להתחדש בטלוויזיה, אל תמהרו לרכוש את המסך הגדול ביותר שאפשר. הקפידו לקחת בחשבון את מאפייני והרגלי הצפייה שלכם, וכך תבטיחו שחוויית הצפייה במסך החדש שלכם תהיה הכי טובה שאפשר.

תוכלו להתרשם ממגוון טלוויזיות מומלצות ואיכותיות של פוג’יקום, במבחר גדלים ובמחירים משתלמים, באתר שלנו.

 

עגלת קניות
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday